Nog steeds in Laos, hulp gevraagd - Reisverslag uit Pakxe, Laos van Sander Putmans - WaarBenJij.nu Nog steeds in Laos, hulp gevraagd - Reisverslag uit Pakxe, Laos van Sander Putmans - WaarBenJij.nu

Nog steeds in Laos, hulp gevraagd

Door: Sander Putmans

Blijf op de hoogte en volg Sander

28 Oktober 2013 | Laos, Pakxe

Weer eens een bericht. Ik ben nog steeds in Laos.

Zoals je misschien weet heb ik op 1 augustus 2013 een bar geopend in Pakse (Laos). Het is een kleine bar midden in een wijk met Laotiaanse en Vietnamese mensen (er wonen veel Vietnamezen hier). Ik wil graag ook iets doen voor de minder bedeelden in Laos, en die zijn er, helaas, veel.

Daarbij zou ik hulp kunnen gebruiken. Ik heb namelijk het plan om via de Laotiaanse organisatie Big Brother Mouse (zie http://www.bigbrothermouse.com/) een groot aantal boeken te bestellen. Die boeken kan ik vervolgens verkopen in mijn bar (en bij interesse op andere plaatsen in Pakse en het zuiden van Laos) aan buitenlandse geinteresseerden die op deze manier boeken willen vespreiden onder Laotiaanse kinderen. Zelf kan ik natuurlijk ook wat boeken verspreiden. Een boek is niet duur en de kleine winst op de boeken bereken ik en kan vervolgens voor nieuwe boeken, of een ander project gebruikt worden.

Op die manier krijgen kinderen in meer afgelegen gebieden en in arme dorpen ook de kans om te lezen in het Laotiaans en Engels en wordt men gestimuleerd om te leren.

Mocht je het zien zitten en bij willen dragen, dan kun je een bedrag overmaken naar me (rekening details kan ik per mail sturen). Alles is welkom en wordt gewaardeerd en ik zal alles wat ik ontvang, alles wat ik besteden ga en alles wat ik verkoop vermelden.

Deel dit bericht als je op die manier ook wilt steunen… Ik zal het ook nog plaatsen op Facebook en andere plaatsen die relevant kunnen zijn. En als je rondreist en in Pakse komt, breng dan een bezoekje aan 2B Travel - Bar.

Hartelijk dank!!!

Met vriendelijke groet,

Sander Putmans

• 30 Oktober 2013 - 15:23

Ria En Gerard Verhouden:

Hoi Sander.

Ik vind dit een geweldig idee van je, en wil graag weten waar ik wat extra,s op kan storten voor jullie daar, om te helpen .
    Je vader staat ook altijd voor ons klaar , wat ik heel fijn vind . dus vind ik het fijn om jou te steunen in alles wat je daar in laos doet voor andere.

Heel veel groetjes en een hele goeie toekomst voor je daar .

Ria en Gerard. Uit Oirschot .

• 28 November 2013 - 08:52

Sander:

Helaas maar weinig reacties. Voorheen kreeg ik op deze site veel reacties. Maar ik ben al lang weg, misschien heeft dat er mee te maken?

• 17 December 2013 - 10:05

Sander:

Bijna 90.000 keer is mijn site hier nu bekeken, maar helaas geen 90.000 x 1 euro ;-)